e-öğrenme, elektronik ortam aracılığı ile yapılan [öğretim] denilebilir.
E-öğrenmenin olumlu yönleri
Günümüzde gittikçe yaygınlaşan ve çoğu üniversitenin de hızla altyapı
hazırlıklarını tamamladığı e-öğrenmenin birçok olumlu yönü vardır.
Bunlardan bazıları:
Öğrenci merkezlidir.
Öğrenci konuyu öğrenene kadar, konu üzerinde çalışabilir.
Zaman sınırsızdır.
Herkes kendi öğrenme hızında öğrenebilir.
Öğrenci, konuyu anlamadığı zaman, iletişim araçları ile öğretmen ve diğer öğrenciler ile bağlantı kurabilir.
Dünyanın diğer ucundaki bir kişinin bilgilerinden faydalanılabilir.
Bağlantılar aracılığıyla, doğru ve istenilen kaynağa kısa sürede erişilir.
Eğitim maliyetlerini dikkate değer anlamda düşürmektedir.
Zaman ve mekandan bağımsızdır.
Kişi kendini en rahat hissettiği zaman ve mekanda konuyu öğrenebilir.
Öğrenim faaliyeti daha zevkli olabilir.
Öğrenim materyalleri, hızlı değişen koşullara göre, kısa sürede güncellenebilir.
Kişisel testler ile öğrenci kendi kendini sınayabilir.
Konunun anlaşılıp anlaşılmadığına dair geri bildirimin hızlı bir şekilde yapılması
motivasyonu artırır.
Kişinin tüm öğrenim faaliyetleri raporlanabilir.
Her tür altyapıdan ve toplumun farklı kesimlerinden gelen öğrencilere fırsat eşitliği.
E-öğrenmenin olumsuz yönleri
Olumlu yönleri olduğu gibi e-öğrenme bazı olumsuz özelliklere de sahiptir. Bunlar :
Eğitmenler, etkili birer e-öğrenmenin nasıl olacağını öğrenmek zorundadırlar.
Eğitmenler için geleneksel olan ders içeriğini çevrimiçi ortama aktarmak zordur.
Bireysel geri bildirim sağlama konusunda eğitmenler açısından, çok
fazla zaman alır (çünkü aktif bir katılım için daha çok öğrenci
gereklidir).
Öğrencilerin ve eğitim sağlayanların araç-gereç ihtiyaçları,
Öğrenciler ve eğitmenler için teknik eğitim ve destek,